reklama

Podnikateľský námet pre neziskové organizácie

V piatok sme míňali peniaze za narcisy a dobrú vec. Dnes sedím u doktora od 6.00 a čakám a tak uvažujem o hodnote času a možnosti jeho využitia. A tu je výsledok uvažovania.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Čakať u doktora je asi normálne a za posledné roky som si na to zvykol aj ja. A to som zdravý. Posledné dni trávim čas u doktora vďaka dcére, ktorá mala počas lyžovačky úraz a dostala na nohu rakúsku sádru. Po opakovaných vyšetreniach napokon konečný verdikt bol, že máme dať sadru dole a máme začať rehabilitovať. 

Radosť, že konečne vieme čo ďalej (pretože zo začiatku nebolo isté, či nebude potrebovať dcéra artroskopiu) nahradilo opäť skepsa po snahe dohodnúť rehabilitáciu. Tá musí byť odporúčaná doktorom a realizovaná v rámci fyzioterapie. Po telefonickej informácii sme zistili, že voľné termíny k doktorovi sú týždeň po tom, ako má dcéra začať s rehabilitáciou. A tak sme zvolili tú "tradičnú" formu čakania. Ako menej dôležitý člen rodiny som vstal o pol šiestej a vybral sa pre časenku, ktorú rozdali o 7.00. Keďže nikto nevedel ako to pôjde vybabil som drobnosti a čakal a počúval ľudí. V susednej čakárni bolo plno, v našej čakárni sme mali časenky a tak sme čakali iba šiesti. Ale medzitým ľudia rozprávali ako čakali na internom, na neurológii, na chirurgii, na .... myslím, že čakali všade, iba sem tam sa objavil názor, že niekde (najčastejšie v súkromnom zdravotníckom zariadení) človek zaplatil a nečakal. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nemá zmysel hovoriť tu o manažmente a organizácii práce v zdravotníctve alebo o tom, či by sa pri existujúcej kvantite zdravotníckych služieb dalo zabezpečiť aj to, aby ľudia nečakali. Ale na druhej strane ak spočítame hospodárske straty z "čakania" teda dobu, ktorú ľudia neefektívne strávia v čakárňach a u doktorov všeobecne prídeme možno na desiatky tisíc človekohodín. Môžete si čítať, môžete sa rozprávať, môžete facebookovať a chatovať (napríklad ja som si četoval s manželkou, ktorá sedela 2 kreslá odo mňa)..

Ale možno by bolo vhodné využiť tento čas aj efektívne. Spomenul som si na 50 roky a na to ako komunistický väzni lepili obálky. Nie je to činnosť intelektuálne náročná a nie je to niečo čo by človek robil rád 8 hodín. A možno existuje takých činností viacej. Tak mi napadol "podnikateľský" nápad. Čo keby nejaká nezisková organizácia zorganizovala pre ľudí, ktorí čakajú u doktora nejakú zmysluplnú činnosť, ktorej by sa mohli venovať namiesto prázdneho pohľadu do stien. Ich produkty by mohla nezisková organizácia predávať a finančný prínos by mohol ísť na dobrú vec. Pretože som niekoľko krát strávil hodiny čakaním na onkológii a teraz mám za sebou hodiny na rôznych oddeleniach určite by som možnosť niečo robiť považoval za vhodnú alternatívu plytvania času. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Patrím k tým, ktorý dokážu čakanie využiť aj na prácu, ale psychická záťaž takéhoto čakania znižuje efektívnosť mozgovej práce. Aspoň,. že mi zostalo dosť energie a "mozgovej" invencie, aby som dokázala napísať tento blog 

Rastislav Strhan

Rastislav Strhan

Bloger 
  • Počet článkov:  55
  •  | 
  • Páči sa:  2x

V Belbinovom teste tímových rolí sa mi opakovane objavujú tri silné tímové role. Plant - hladač ídeí, novátor spôsobuje, že často vidím veci inak, Resource investigator - hladač zdrojov spôsobuje, že si rád veci overujem hľadám kde kdo čo. Problémy mi spôsobuje dve role. Veľmi silná rola kritika, hodnotiteľa, vďaka ktorej si svoje nápady dokážem skritizovať veľmi intenzívne a veľmi nízko vyvinutá rola dokončovateľa Completer Finisher , vďaka ktorej dokončenie vecí včas je takmer zázrak. AJ preto niektoré blogy vyzerajú štylisticky a gramaticky nedokončené ..... . Zoznam autorových rubrík:  Paradoxy modernej dobyDomáca spoločnosť a politikaSvet a globálna spoločnosťO vzdelávaní a učeníCestovanie a dopravaSúkromnéKvalita v rôznej podobeNápady a vízieNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu