reklama

Morálna očista krajiny..... v podaní obyčajných ľudí ... a mňa

Spor Obyčajných ľudí ukázal veľmi presne morálny marazmus Slovenska... o to viac ukázal morálny marazmus Slovenska, že ide o kandidátku nového politického subjektu, ktorý nie je etablovaný v politickom systéme Slovenska. A jediný problém, ktorý má, že sa opäť podarí preniesť tento problém ako problém politického marazmu Slovenska. Ale slovenská politika nie je vôbec iná ako obyčajní ľudia s malým aj veľkým o.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

O Igorovi Matovičovi si myslím svoje od prvých článkov, ktoré písal vo svojom reklamnom plátku. Ale na druhej strane je pravda, že doteraz neviem, či je demagóg alebo mimozemšťan. V niektorých jeho vyjadreniach vidím veľmi nebezpečné demagogické prvky hodné diktátorských režimov. V iných vidím naivitu človeka, ktorý akoby ani nežil na rovnakom území ako ja. A to ja sa považujem za človeka, ktorý vôbec nie je verejne angažovaný.

Kauza detektor lži vnímam tiež ako demagogickú požiadavku a je pre mňa neprijateľná. Všetky výhrady, ktoré kto napísal na adresu tejto požiadavky sú pravdivé. A na základe toho rozumiem všetkým krokom, ktoré urobili ľudia z kandidátky. Motívy Matoviča môžu byť rozdielne. Mohlo to byť o prefíkaný politický ťah ako sa zbaviť silnej lobistickej skupiny okolo OKS a KDS, môže ísť o narcistický prejav demagogického politika.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ale čo keď je Igor Matovič skutočne mimozemšťan a prišiel urobiť morálnu očistu krajiny? Klásť jednu otázku na detektore lži je demagogické, odmietnuť to je tiež demagogické. ČO by som robil v situácii Zajaca a ostatných dotknutých kandidátov. Byť na zvoliteľnom mieste zvoliteľnej kandidátky vydám v tomto prípade verejné vyhlásenie takéhoto charakteru:

„Na základe požiadavky zásadne odmietam podrobiť sa vyšetreniu na detektore lži, pretože narušuje moju integritu. Na druhej strane v záujme morálnej očisty politiky som ochotný pripustiť nasledujúce skutočnosti:

-Áno, vo svojom živote som urobil kroky, ktoré by mohli naplniť výklad definície úplatku, neurobil som tak vedome a zvýhodnenie som vedome nezneužil, ale bol som účastníkom takého konania. Napríklad som vyskúšal študenta mimo skúškového obdobia, aj keď mi to študijný poriadok zakazuje a študent mi za takéto zvýhodnenie, ktoré mu umožnilo rozložiť skúšky priniesol nepeňažný dar v podobe potravín.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- Nie, nikdy som nežiadal finančné prostriedky za zvýhodnenie osoby alebo organizácie a ak som nejakú organizáciu alebo osobu zvýhodňoval vždy to bolo na základe objektívnych alebo subjektívnych faktorov, nie na základe finančných alebo nefinančných zvýhodnení

- Áno, robil som kroky, ktoré napĺňajú body poskytovania úplatku, napríklad, keď som sestričkám nosil čokolády a kávu, aby sa starali o otca po mozgovej porážke v súlade so svojimi pracovnými povinnosťami.

- Áno, opakovane som porušoval autorský zákon a nelegálne kopíroval autorské diela z dôvodu snahy rozšíriť svoje umelecké poznanie,

-Áno opakovane som porušoval daňové predpisy, pretože som na niektoré činnosti a práce nevyžadoval účtovný doklad a tým som vytváral priestor pre neodvedenie DPH do štátneho rozpočtu, čím som umožnil realizovať trestný čin krátenia dane. Robil som tak zo zištných dôvodov a snahy vyriešiť si svoje bývanie bez toho aby som bol závislí na štáte.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- Áno porušoval som v minulosti bankové zákony, pretože som mal účet v zahraničí aj v čase, keď na to bolo potrebné mať súhlas NBS a tento som nemal. Takisto som porušoval colné predpisy pri dovoze a vývoze tovaru.

Všetky tieto kroky som robil s vedomím, že ide o porušenie zákona. Ekonomická škoda bola vo všetkých prípadoch minimálna a nepôsobila negatívne na vývoj hospodárstva, morálny dopad môjho správania je veľký. Napriek tomu si myslím, že uvedomenie si vlastných chýb v situácií, kedy sa podobné správanie dotýka drvivej väčšiny obyvateľstva je prvým krokom k morálnej očiste spoločnosti a politiky na Slovensku. Aj preto si myslím, že mám nielen politické aj morálne právo uchádzať sa o miesto v politickej reprezentácii Slovenska a verím, že voliči to ocenia. Na základe tohto priznania považujem detektor lži za zbytočný a slúžil by iba ako nástroj pre vydieranie dotknutých a blízkych osôb."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neviem, podpísali by ste to? A myslíte si, že tí, ktorí vystúpili z kandidátky by to mohli podpísať?

P.S.: pre vyšetrovacie orgány a gorily upozornenie ide o všeobecné formulácie, pretože nie som kandidát ;o))))))

Rastislav Strhan

Rastislav Strhan

Bloger 
  • Počet článkov:  55
  •  | 
  • Páči sa:  2x

V Belbinovom teste tímových rolí sa mi opakovane objavujú tri silné tímové role. Plant - hladač ídeí, novátor spôsobuje, že často vidím veci inak, Resource investigator - hladač zdrojov spôsobuje, že si rád veci overujem hľadám kde kdo čo. Problémy mi spôsobuje dve role. Veľmi silná rola kritika, hodnotiteľa, vďaka ktorej si svoje nápady dokážem skritizovať veľmi intenzívne a veľmi nízko vyvinutá rola dokončovateľa Completer Finisher , vďaka ktorej dokončenie vecí včas je takmer zázrak. AJ preto niektoré blogy vyzerajú štylisticky a gramaticky nedokončené ..... . Zoznam autorových rubrík:  Paradoxy modernej dobyDomáca spoločnosť a politikaSvet a globálna spoločnosťO vzdelávaní a učeníCestovanie a dopravaSúkromnéKvalita v rôznej podobeNápady a vízieNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu