reklama

Masová politická samovražda...

Pred cestou do postele som si chcel skontrolovať maily a pozrieť aktuálne správy. Keď som si ich pozrel opäť sa mi dostal do hlavy pocit, že naše politické špičky sa rozhodli spáchať masovú samovražda. A tak namiesto spánku píšem.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Podľa medializovaných informácií je koalícia dohodnutá za základných programových prioritách novej vlády a dnes sa má dohodnúť personálne zabezpečenie postov. Na to sa dá povedať iba české U MNE DOBRÝ! 

Musím povedať, že v nedeľu po voľbách som v diskusii na sme.sk povedal, že vznikne vláda Smer, SNS, Most plus jeden. Z vyjadrení počas volebnej noci mi bolo jasné ešte pred konečnými výsledkami, že SNS do vlády pôjde. Dankove vyjadrenia boli jasné, zreteľné a čitateľné a kto to čítal nejak inak ako prihláška za člena vlády tak asi nevie čítať. Čo bolo tiež zaujímavé vyjadrenia Mostu a SNS boli pri hodnotení výsledkov najviac podobné a v oboch boli jasne čitateľné výhrady voči novým "mesačným" stranám a stranám bez členskej základne. Pri skúsenostiach s egom Matoviča, Sulíka, Kollára, Procházku Lipšica som si 6 koalíciu týchto strán nevedel predstaviť vo funkčnej podobe. Program na ktorom by sa dokázali zhodnúť je do ničoho nepichať a nič nepokaziť, teda vlastne udržiavanie chodu. Reformná vláda v Sulíkových vyjadreniach bola skôr politický bonmot ako reálna pravdepodobnosť výsledkov rokovania. Aj preto som si myslel a stále si myslím, že koalícia Smer - SNS - MOST - SIEŤ je najlepším riešením pre dosiahnutie vlády na štyri roky, ktorá bude ako tak akcieschopná. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

U MNE DOBRÝ! 

Prvý týždeň po voľbách sa začali prejavovať presne tie problémy, ktoré mi vyhadzovali na oči diskutéri pri prezentovaní koalície SNS - Most. Strany nechceli rokovať so Smerom, Sulík viac vytváral imidž úspechu ako by mal reálne rozohraté karty. Konečne niekto pochopil, že sa k šoku politikov dostal do parlamentu aj veľká rodina Kotlebovcov a kamarátov z Banskobystrického úradu župana a veľká rodina mileniek Borisa Kollára a tak sa so šuplíkov vytiahli materiály, čo sú títo ľudia zač. Prešlo ďalších 5 dní a my sme na prahu vzniku novej vlády, ktorá by nám mala vládnuť štyri roky. 

TOHLE NENÍ DOBRÝ, PÁNOVÉ! 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Môže to znieť paradoxne, že vládu, o ktorej som napísal, že je najlepším riešením považujem za zlé riešenie, ale tu nie je reč o tom či vláda vznikne ALE AKO! Naši politici s pokorou čakali na výsledky volieb (to bolo počas volebnej noci najčastejšie použité slovíčko), ale predvolebnú kampaň viedli s takou aroganciou, že iba vďaka vyspelosti slovenského voliča kotleba nezískal dvojnásobok hlasov. Arogancia väčšinovej strany s jednofarebnou vládou bola veľká, že napriek tomu, že vládla sama sa ani neunúvala vypracovať volebný program pre nasledujúce 4 roky! Arogancia ostatných politikov bola taká silná, že na to nedokázali upozorniť a nútili sa zaoberať malichernými kauzami a kauzičkami, o ktorých všetci vedeli, že aj tak sa nevyšetria. Predvolebné diskusie absolvovali politici ako povinnú jazdu a nie nadarmo ich väčšinou komentátori opisovali ako uspávaciu nudu (našťastie ja som ich nevidel) 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Už v nedeľu, keď boli jasné počty poslancov, mi vyšla správna vládna koalícia. Čakal som, že prvé rokovania Fica nebudú úspešné, že Sulík sa pokúsi o zostavenie vlády a možno príde aj na vyslovenie dôvery, ale to nebude úspešné (v SNS aj Moste aj OLANO by bolo dosť nespokojných s akýmkoľvek programom. A potom pod tlakom nášho predsedníctva, Bugár a Procházka vyzvú k štátnickému správaniu a dajú šancu Smeru (pod gesciou SNS) zostaviť vládu. SMer síce oslabený by zostal vo vláde, SNS by získalo "štátnický" rozmer, Bugár a Procházka by zachovali morálnu integritu. Dokonca sami voliči by tieto strany dohnali do vlády, pretože ďalšie odkrývanie pozadia Kotlebu ukáže aké je reálne nebezpečenstvo hnedých v parlamente. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

PÁNOVÉ, TOHLE JE SKUTEČNE ZLÝ! 

Prešlo 9 dní a mi sme na prahu funkčnej vlády a ja sa pokúšam nájsť JEDEN "slušný, akceptovateľný" argument, ktorý by dokázal ospravedlniť vznik vlády v takom krátkom čase... 

- potreby štátneho rozpočtu: NIE, ten je schválený a rok netreba nič meniť... 

- nejaká spoločenská kríza: NIE, síce sa rokuje o všeličom, ale nie je akútna potreba meniť postoje a radikálne pracovať 

. príprava predsedníctva v EU: NIE, ak by sme neboli pripravení je nezmysel ísť do vlády so stranou, ktoré mala prípravy realizovať, navyše polovica ministrov zostane v rovnakých politických rukách ... 

Našiel by som niekoľko dôvodov, ktoré k vzniku vlády by mohli viesť, ak by táto vláda vznikla na prelome apríla a mája, ale v polovici marca som žiadne nenašiel ... možno mi niekto v diskusii pomôže. 

ČO ZOSTALO PRE VOLIČA? 

A čo zostalo pre voliča? Ten má v priamom prenose sebevraždu dvoch politických subjektov. Kým Sieť a Most nemuseli stratiť svoju tvár po neúspechu so Sulíkom (vždy sa to dalo hodiť na SNS), teraz je skôr v rovine zázraku ak sa v ďalších voľbách nezaradia po bok významných vládnych strán ako je HZDS, SOP, ANO, SDKU. Ak mali ambíciu vo vláde "kontrolovať" kšefty Smeru mali písať svojim členom predtým, než sa dohodli na vláde, na odhaľovanie korupcie môžu zabudnúť, pretože pre nich sú predčasné voľby momentálne skok pod intercity vlak. AK by chceli niečo zmeniť, tak ich ministri budú veľmi slabí, pretože možno nebudú môcť byť ani z politických špičiek, pretože odchod do vlády by mohol znamenať nástup "neistého" náhradníka. Sieť bude vládnou koaličnou stranou bez vlastného poslaneckého klubu. 

Fico nielen vyhral tieto voľby, ale v priebehu jedného týždňa dokázal vyhrať aj voľby v roku 2020. Sieť a Most ťažko budú môcť kritizovať vládu, ktorú tvoria, takže opozíciou bude SAS a OLANO, tieto strany spolu majú o 10 členov viac ako je počet poslancov v parlamente (OLANO 4, SaS mal 155), takže ich schopnosť celoslovensky pôsobiť je obmedzená. TO chlapcov s holými lebkami nájdeme dosť v každom meste na Slovensku. 

Možno mi niekto v diskusii pomôže vysvetliť, ako to mám vnímať ako obyčajný volič. Prečo nie je divné, že z patovej situácie, kde neeixstuje žiadna silná možnosť väčšinovej vlády a novinári už formujú úradnícku vládu, vznikne vláda v priebehu jedného týždňa? Možno mi niekto vysvetlí, prečo si nemám myslieť, že jediným cieľom takého rýchleho vytvorenia vlády a dohody je dostať sa ku korytu a uspokojiť vlastných mecenášov a konečne môcť začať "tvrdo pracovať" na získavaní prostriedkov pre vlastnú stranu a jej kamarátov. Podľa toho ako ste PÁNI vytvorili vládu, som tento dojem získal a svoju predstavu o úplnej arogancii vládnucej skupiny na SLovensku som si iba upevnil. 

Existuje ešte jedno možné vysvetlenie. Dnes som navštívil server Zem a vek a preto mi asi vnikol do tela konšpiračný vírus a ten mi hovorí, že Robert F. si už vybral na kreslo predsedu vlády svojho následovníka. Následovník tiež pozerá do kraja, kde bol birmovaný R.F. a kde jeho vzor pôsobil dlhé roky v Bánovciach. Niekedy sa mi zdá, že predstavitelia SMeru a ostatných politických strán robia všetko preto, aby sa premirom po roku 2024 stal Marina K. . 

Rastislav Strhan

Rastislav Strhan

Bloger 
  • Počet článkov:  55
  •  | 
  • Páči sa:  2x

V Belbinovom teste tímových rolí sa mi opakovane objavujú tri silné tímové role. Plant - hladač ídeí, novátor spôsobuje, že často vidím veci inak, Resource investigator - hladač zdrojov spôsobuje, že si rád veci overujem hľadám kde kdo čo. Problémy mi spôsobuje dve role. Veľmi silná rola kritika, hodnotiteľa, vďaka ktorej si svoje nápady dokážem skritizovať veľmi intenzívne a veľmi nízko vyvinutá rola dokončovateľa Completer Finisher , vďaka ktorej dokončenie vecí včas je takmer zázrak. AJ preto niektoré blogy vyzerajú štylisticky a gramaticky nedokončené ..... . Zoznam autorových rubrík:  Paradoxy modernej dobyDomáca spoločnosť a politikaSvet a globálna spoločnosťO vzdelávaní a učeníCestovanie a dopravaSúkromnéKvalita v rôznej podobeNápady a vízieNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu